نمایش آخرین مطالب یک موضوع خاص

نمایش آخرین مطالب یک موضوع خاص

سلام . میشه گفت یکی از پرکاربردترین هک های وردپرس در طراحی قالب برای طراحان وب همین کد هست . این کد با توجه به آی دی یا نام موضوع مورد نظر شما آخرین مطالب آن را بصورت حلقه در اختیار شما می گذارد . با ما همراه باشید تا امروز کمی این کد را گسترش دهیم و آن را تحلیل کنیم . کد اصلی ما بصورت زیر است :

<?php
$posts = new WP_Query( $args );
while ($posts->have_posts()):$posts->the_post();?>
<a href="<?php the_permalink() ?>"><?php the_title(); ?></a></br>
<?php endwhile; ?>

خب اگه با حلقه های وردپرس آشنا باشید همه کد بالا را متوجه می شوید . اما می پردازیم به $args . این پارامتر مشخص میکند کدام مطالب را میخواهید نشان دهید؟

cat : با استفاده از این کلمه می توانید آی دی موضوع یا موضوعات مورد نظرتان را که میخواهید مطالب آن را نمایش دهید مشخص نمایید . مثال :

$query = new WP_Query( 'cat=4' );
$query = new WP_Query( 'cat=2,6,17,38' );

با استفاده از همین پارامتر یک کار شگفت انگیز دیگر نیز میتوانید انجام دهید . مثلا تمام مطالب سایتتون را بجز یه موضوع خاص نمایش دهید! کافیه پشت آی دی موضوع یک منفی قرار دهید . مثال :

$query = new WP_Query( 'cat=-12,-34,-56' );

category_name : همچنین شما میتوانید موضوعات خودتان را با نام آن ها مشخص کنید . مثال :

$query = new WP_Query( 'category_name=php' );
$query = new WP_Query( 'category_name=php,mysql' );

showposts : در پایان نیز اگر تعداد مطالب خاصی مد نظر شما هست می توانید با استفاده از این پارامتر آن را مشخص کنید . مثال :

$query = new WP_Query('showposts=5');

امیدوارم مفید و آموزنده بوده باشد . انشاالله بزودی بطور کامل wp_Query را در چند جلسه آموزش می دهیم چون کلاس پر کاربردی هست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.